University of Life Sciences in Lublin invites to participate in scientific and...

University of Life Sciences in Lublin invites to participate in scientific and pedagogical internship

378

University of Life Sciences in Lublin

Scientific and pedagogical internship

INNOVATIONS IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF NATURAL SCIENCES STUDENTS: APPROACHES, TECHNOLOGIES

Lublin, Republic of Poland
January 20 – February 28, 2020

Academic staff of higher education institutes, research associates of scientific establishments, doctoral candidates, postgraduate students, applicants, students, who have or obtain natural education, are invited to participate in the internship.

All participants will be provided with a collection of abstracts and a certificate of completion of scientific and pedagogical internship (in two languages). The certificate of completion is a document confirming completion of the scientific and pedagogical internship in a scientific institute of EU country and which is necessary for obtainment of academic rank of Associate Professor, Professor and Senior Research Fellow, according to paras. 2.1, 2.2, 2.3, 2.5, 2.7 of Procedure for awarding degrees to academic staff, as well as for licensing and accreditation of educational services.

Workload of the internship has 6 credits (180 hours) and distributed 6 hours each day for 6 business weeks.

Form of participation: distant.

HEAD OF ORGANISING COMMITTEE

Prof. dr hab. Zygmunt Litwińczuk – Rektor of the University of Life Sciences in Lublin.

REGISTRATION PROCEDURE

Persons who are interested in participation in the international conference should act as follows before March 27, 2020 (inclusively):
1) fill an application form;
2) send the abstracts to Organising Committee: nature@cuesc.org.ua theses of research and methodological reports according to a focus area of the applicant in educational or scientific establishment in Ukraine;
RE: INTERNSHIP IN LUBLIN.
Participation in the scientific and pedagogical internship without research and methodological report is impossible.
On May 18, 2020, the collection of abstracts and certificates will be sent to the participants at the postal addresses indicated in the form.

REQUIREMENTS FOR ABSTRACTS

Pay attention to the fact that the topic of the scientific and methodological report should concern the peculiarities of the training of natural sciences scholars, the system of higher natural education in Ukraine and the EU, the formation of knowledge and skills of natural experts etc.

  • Volume – from 2 до 5 pages А-4 exercised in Microsoft Word for Windows 6.0, 7.0, 97, 2000, 2003, 2007;
  • Type font – Times New Roman, size – 14; line spacing – 1,5; first line indent – 1,25 см; fields – 2 см;
  • Sequence of materials in abstracts: title (capital letters, font – semi-bold); author’s surname and initials (font – semi-bold); academic degree, rank (if any), post, place of employment (study); text.
  • A file should be titled in accordance with participant’s surname and initials (for example: Stetsenko L.P._abstracts);
  • References (without repetitions) are at the bottom of the text taking into account the National Standard of Ukraine DSTU 8302: 2015 “Information and documentation. Bibliographic reference. General principles and rules of composition”.

Citations in the text should be marked with numerical order of a source according to the list and page (pages) number, for example [7, p. 16].

EXAMPLE OF ABSTRACT

ХІМІЧНА ОСВІТА ЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОГО
ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ-ЕКОЛОГА

Кофанова О. В.
кандидат хімічних наук, доктор педагогічних наук,
професор кафедри інженерної екології
Інститут енергозбереження та енергоменеджменту
Національного технічного університету України
«Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
м. Київ, Україна

Головною метою хімічної підготовки студентів-екологів у вищих навчальних закладах є формування і розвиток у них певного комплексу ключових і хімічних компетенцій, які у подальшому навчанні професійно орієнтованих і фахових дисциплін трансформуватимуться у професійну компетентність. Тому для формування у студентів-екологів належного рівня професійної компетентності вкрай важливим є створення умов для набуття ними необхідних ключових і хімічних компетенцій [1, с. 43].

Література:

  1. Білецька Г. А. Педагогічні умови інтеграції фундаментальних і професійно орієнтованих дисциплін у підготовці екологів: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2004. 256 с.

REPRESENTATIVE OFFICE IN UKRAINE

Center for Ukrainian and European Scientific Cooperation (according to signed international cooperation agreement)

Contact person:
Rodik Lesia Mykolaivna, Coordinator of scientific events and projects on natural sciences.

Телефон: + 38 066 642 61 74
Email: nature@cuesc.org.ua
Офіційний сайт: www.cuesc.org.ua
Facebook: www.facebook.com/cuescinfo
YouTube: www.youtube.com/channel/cuescinfo

Поширити