В ZOOM відбулася друга лекція, присвячена темі «Студентоцентрований горизонт філологічної освіти: здобутки і перспективи».
Свої ідеї із цього питання увазі слухачів представила доктор філологічних наук, професор кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка Ольга Трохимівна Бандровська.
Професор Ольга Бандровська виклала цікавий матеріал на тему «Комп’ютерні технології та художня література: гіпертекст, гіперлітература, гіперлітературознавство».
Спікерка у своєму виступі підкреслила, що поняття «гіпертекст» опинилося у центрі уваги літературознавців завдяки художній практиці постмодернізму. Гіпертекстуальність нині вважають однією з яскравих прикмет літератури «нової текстуальності». Лекторка подала уявлення про феномен художнього гіпертексту, як місця дотику художньої літератури, навітніх компютерних технологій ікритичної теорії в культурному просторі 20 – перших десятиліть 21 столітть. Оглянула культурний і науковий контекст гепертексту, розглянула літературні джерела гіпертекстуальної літератури, коротко дала уявлення про термінологічний апарат гіпертексту, розглянула зразки гіпертексту на прикладі гіпертекстуального роману, де коротко зупинилась на проблематиці таких творів. Також здійснила аналіз гіперкритики розгалуження сучасного літературознавства, яке, на погляд лекторки, виникає в межах постмодерністського літературознавства. Розглянула як змінюється мета і завдання досліджень гіпертекстуальної літератури.
Отже, під час сьогоднішньої лекції Ольга Бандровська дослідила питання походження, функціонування та диференціації термінів «гіпертекст», «гіпертекстуальність» та «гіперлітература» у художній літературі. Подається огляд найпоширеніших трактувань гіпертексту та гіпертекстуальності, пропонуються визначення, які дозволяють розмежувати поняття гіпертексту і гіпертекстуального твору.
Вдячні всім учасникам за активну участь та нагадуємо, що наступна лекція відбудеться 18 квітня, о 14:30.
Зустрінемося на наступній лекції в ZOOM!