За підтримки ЦУЄНС завершено курс лекцій у межах науково-педагогічного підвищення кваліфікації з...

За підтримки ЦУЄНС завершено курс лекцій у межах науково-педагогічного підвищення кваліфікації з філології

1076

Сьогодні відбулася завершальна онлайн-лекція в межах всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації на тему «Студентоцентрований горизонт філологічної освіти: здобутки і перспективи».

Спікером цієї лекції була доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри світової літератури Львівського національного університету імені Івана Франка, керівник Науково-методичного центру дослідження та викладання літератури Львівського національного університету імені Івана Франка Лідія Василівна Мацевко-Бекерська.

Лідія Василівна  провела лекцію на тему «“Бачити душею”: культура читання у призмі віддалених форм організації навчання».

В історії розвитку людства читання завжди відігравало важливу роль. Сьогодні читання пронизує всі сфери нашого життя. Воно лежить в основі інформаційної, освітньої, пізнавальної, професійної, а також щоденної діяльності людини. Важко уявити людину, яка б не послуговувалася читанням у повсякденному житті (читання програми телепередач, розкладу руху певного виду транспорту, керівництва з експлуатації будь-якого побутового приладу). Таким чином, вимірювання читацьких умінь учнів потребує особливої уваги.

Саме з цього приводу учасники заходу мали можливість для себе з’ясувати такі питання:

  1. Читання як феномен людської свідомості.
  2. Концепт світу і покоління.
  3. Метамодерн, метамодерність та метамодернізм у контексті читання.
  4. Літературна освіта як метафора «Квантового перехрестя» тощо.

Підсумовуючи свою доповідь, лекторка акцентувала, що удосконалення культури читання є чинником самоосвіти, спрямованої на осягнення психолого-педагогічної думки, на вміння розрізняти стилі текстів, інтерпретувати їх, що необхідно як для публічних виступів, так і для написання науково-дослідних робіт, адже самоосвіта особистості є технологією опрацювання різноманітних текстів, що проявляється в прийомах, методиках, засобах одержання, систематизації й використання інформації. Важливе завдання вищої педагогічної школи – сприяти розвитку особистості майбутніх учителів, заохочувати їх до самоосвіти через удосконалення культури читання, що сприятиме науковій та художній рефлексії, розвитку культури мови та мовлення як складників професійної компетентності.

Щиро дякуємо всім, хто долучався до онлайн-лекцій!

Поширити