Проведено лекцію у межах стажувань, що реалізуються у співпраці з Ризьким північним...

Проведено лекцію у межах стажувань, що реалізуються у співпраці з Ризьким північним університетом

21

У межах триваючих науково-педагогічних стажувань, що реалізуються у співпраці з Ризьким північним університетом, сьогодні було проведено фахову лекцію англійською мовою на тему: «Стратегії коучингу щодо запобігання професійному вигоранню та підтримки емоційної стабільності викладачів закладів вищої освіти» (“Coaching strategies of prevention of professional burnout and support of emotional stability of higher education teachers”).

Привітавши учасників, захід розпочав директор Центру українсько-європейського наукового співробітництва, доктор юридичних наук, професор Михайло Віхляєв.

Лекцію провела Вікторія Рященко, доктор економічних наук, професор, експерт Латвійської академії наук, директор навчальної програми «Бізнес-адміністрування» Ризького північного університету.

Під час лекції Вікторія Рященко розкрила сучасні коучингові підходи, які допомагають викладачам закладів вищої освіти зберігати психологічну рівновагу, ефективно управляти професійними навантаженнями та запобігати емоційному виснаженню. Серед ключових аспектів виступу:

  • аналіз причин професійного вигорання серед викладачів у контексті підвищених академічних вимог, стресових чинників та цифрових трансформацій;
  • коучингові техніки саморегуляції, спрямовані на збереження емоційної стабільності, розвиток усвідомленості та формування здорових робочих звичок;
  • підходи до формування резилієнтності (психологічної стійкості), які допомагають освітянам адаптуватися до змін і протистояти стресам;
  • роль інституційної підтримки у попередженні вигорання — створення безпечного емоційного середовища, партнерських взаємин у колективі та системи наставництва;
  • практичні вправи коучингу, спрямовані на відновлення внутрішніх ресурсів, ефективне планування та баланс між професійними й особистими потребами.

Спікерка наголосила, що коучинг у сучасних закладах вищої освіти є не просто інструментом психологічної підтримки, а структурованою системою розвитку потенціалу викладачів, яка сприяє підвищенню якості освітнього процесу.

Лекція стала важливою складовою Науково-педагогічних стажувань, дозволивши учасникам глибше усвідомити ризики професійного вигорання та оволодіти практичними коучинговими стратегіями збереження емоційного здоров’я. Отримані знання сприятимуть підвищенню ефективності педагогічної діяльності, зміцненню емоційної стійкості викладачів та формуванню здорового освітнього середовища в університетах.

Поширити