У стінах Запорізького національного університету відбувся семінар «Основні тенденції розвитку європейської вищої...

У стінах Запорізького національного університету відбувся семінар «Основні тенденції розвитку європейської вищої освіти та перспективи стратегічного планування в українській вищій школі»

352

Сьогодні, 30 липня, у стінах Запорізького національного університету відбувся семінар «Основні тенденції розвитку європейської вищої освіти та перспективи стратегічного планування в українській вищій школі» за участю почесних гостей: президента Міжнародного фонду досліджень освітньої політики, професора Варшавського університету Тараса Фінікова та професора Національного університету «Дніпровська політехніка» Артема Бардася, який відвідали представники секретаріату Центру українсько-європейського наукового співробітництва Вікторія Янковець та Анастасія Бородай.

З вступним словом виступив ректор Запорізького національного університету доктор історичних наук, професор, заслужений працівник освіти України, академік Академії наук вищої освіти України Микола Фролов, який привітав усіх колег і надав слово кандидату історичних наук, доценту президенту Міжнародного фонду досліджень освітньої політики, професору Варшавського університету Тарасу Фінікову.

Вступом семінару стала тема основних викликів, потреб і трендів розвитку світової освіти. Тарас Володимирович запропонував розглянути проєкт OECD «The Future of Education and Skills 2030» для розуміння перспектив розвитку вищої освіти.

https://www.oecd.org/education/2030-project/about/

Як ми можемо підготувати студентів до ще не створених робочих місць, вирішити суспільні виклики, які ми ще не можемо уявити,
та використовувати технології, які ще не були винайдені? Як ми можемо забезпечити їм процвітання у взаємопов’язаному світі,
де їм потрібно зрозуміти й оцінити різні позиції та погляди на світ, плідно взаємодіяти з іншими та вживати відповідальних
дій у напрямі сталого розвитку й колективного благополуччя?

Проєкт повинен допомогти відповісти на два питання:

  1. Якими знаннями й уміннями мають володіти сьогоднішні учні, які погляди й цінності вони повинні мати, щоб процвітати та формувати світ у 2030 році?
  2. Як навчальні системи можуть ефективно сприяти набуттю таких знань, умінь, поглядів і цінностей?

Далі було розглянуто сучасну ситуацію в Європі та виклики, які стоять перед інститутом освіти. Визначено чотири основні пріоритети європейської освітньої політики:

  • подолання майбутніх невідповідностей у навичках учнів та сприяння вдосконаленню в розвитку їхніх навичок;
  • побудова інклюзивних екосистем вищої освіти;
  • забезпечення участі вищих навчальних закладів у розвитку інновацій;
  • підтримка ефективних систем вищої освіти.

Також було обговорено програму діяльності Кабінету Міністрів України (червень 2020) щодо якісної вищої освіти та розвитку освіти дорослих.

Наприкінці семінару Тарас Володимирович розкрив питання особливостей стратегій розвитку українських університетів та надав ґрунтовні відповіді на запитання викладачів Запорізького національного університету.

Після семінару й запитань Тарас Володимирович урочисто вручив диплом учасниці проєкту «Інноваційний університет і лідерство» (фаза V «Інтердисциплінарність та міжгалузевість і стратегії розвитку університету») кандидату фізико-математичних наук, доценту, відміннику освіти України члену Української асоціації дослідників освіти, докторанту Запорізького національного університету Вікторії Меняйло, яка успішно впровадила мікропроєкт «Формування європейської проєктної культури в академічному середовищі» (кейс Запорізького національного університету).

Поширити