Відбулася лекція, присвячена особливостям оцінювання мистецької практики

Відбулася лекція, присвячена особливостям оцінювання мистецької практики

458
Сьогодні, 7 грудня, відбулася п’ята онлайн-лекція на платформі ZOOM у межах науково-педагогічного стажування для мистецтвознавців. Спікеркою цього заходу була Драч Ірина Степанівна – доктор мистецтвознавства, професор, завідувач кафедри української та зарубіжної музики Харківського державного університету мистецтв імені І.П. Котляревського.
Учена захоплюється дослідженням творчого шляху композитора Віталія Губаренка – вона присвятила свою докторську дисертацію цьому питанню. Її робота мала назву «Аспекти вияву композиторської індивідуальності у сучасній культурі (на матеріалі творчості В.С. Губаренка)». Також Ірина Степанівна займається вивченням української музичної літератури ХХ ст., історичним музикознавством та історією становлення Харківського державного університету мистецтв імені І.П. Котляревського.
Тема сьогоднішньої лекції – «Мистецька та творчо-освітня практика у фокусі експертних оцінок». Лекторка розповіла учасникам заходу про те, як варто реагувати на критичні зауваження та як діячам культури й мистецтва вилучати з них для себе тільки корисну інформацію. Хоча на перший погляд зазначене здається складним, однак це можна зробити. Особливо це стосується відгуків і коментарів, які надають фахівці, адже саме вони можуть допомогти скоригувати діяльність митця та навернути його на правильний шлях. Загалом під час аналізу оцінок експертів потрібно враховувати той факт, що багато митців за час свого життя не були оцінені як слід критиками, тільки після смерті вони отримали схвальні відгуки мистецтвознавців на залишений доробок. Серед загальновідомих композиторів такої долі зазнали, наприклад, Франц Шуберт, Модест Мусоргський, Жорж Бізе та Йоганн Себастьян Бах. Їх усіх об’єднує те, що музику, яку вони писали, за їх життя не могли зрозуміти ні критики, ні визнані публікою творці, і лише через роки або навіть сторіччя надбання зазначених митців почали вважати геніальним. Важко знайти пояснення того, чому так відбувається. Можливо, композитори народилися, як то кажуть, не у свій час, а ймовірніше, що тогочасні експерти не хотіли сприймати щось якісно нове та розвивати це.
Підводячи підсумок лекції, можемо сказати, що Ірина Степанівна надихнула всіх учасників стажування та мотивувала їх не здаватися на їхньому творчому шляху.
Нагадуємо, що 10 грудня о 15.00 відбудеться круглий стіл за результатами науково-педагогічного стажування.
До зустрічі в ZOOM!
Поширити