Продовжуються онлайн-лекції з підвищення кваліфікації для викладів музичної освіти та мистецтвознавців

Продовжуються онлайн-лекції з підвищення кваліфікації для викладів музичної освіти та мистецтвознавців

1993
Квітень можна вважати місяцем покращення рівня знань в музичній освіті, адже з 6-го по 22-е квітня включно тривають онлайн-лекції «Музика в системі мистецької освіти: взаємини та протидії» на платформі ZOOM. Сьогодні, 9 квітня, пройшла друга із шести онлайн-лекцій.  
Спікером виступила доктор мистецтвознавства, професор, декан історико-теоретичного, композиторського та іноземних студентів факультету Національної музичної академії України імені П.І. Чайковського Северинова Марина Юріївна.
на фото Северинова Марина Юріївна
Поле наукових інтересів спікера – це переважно архетипи в музичній культурі і її сьогоднішня лекція також була присвячена цьому.  Тема лекції звучала як «Семантичні шляхи реалізації архетипових цінностей в сучасній українській композиторській творчості». Дослідниця досить розгорнуто розповіла про те, як впливають архетипові цінності на музику в Україні та в чому саме особливість українських композиторів, як вони компонують вокальну партію в музичних творах з мелодією та яким чином впливають слова на музику в музичних композиціях. Що цікаво, Марина Юріївна вже зверталась до творчості українських композиторів у своїй кандидатській дисертації – як вони звертались до традиційних мотивів під час написання музичних композицій.  
Мало хто з нас задумувався над такими складовими сприйняття музики як семантика. Тим часом музиканти думали і над такими моментами. Взагалі саме поняття семантики в музичній науці можна трактувати як один із елементів музичної структури в системі музичної мови або в якості синоніму до «змісту», «суті», «образу» музики. В різних музикознавчих роботах можна зустріти різні контекстні варіанти словосполучень, які вживаються з поняттям «семантика»: семантика творчості, семантика композитора, семантика твору, семантика жанру. Ще з часів Ренесансу музикознавці почали рефлексувати над особливостями звучання музики, як її можна покращити. Філософ та композитор Жан-Жак Руссо в «Музичному словнику» (1767 р.) писав: «Мелодія, гармонія, теми, вибір інструментів та голосів – все це складові «музикальної мови». І в добу Просвітництва, і в XIX ст., і до нашого часу продовжують видаватись наукові праці композиторів стосовно звучання музики. І наша лекторка  Марина Юріївна також внесла свою лепту у розвиток музичної семантики.
А що стосується теми лекції, то можна вважати, що авторка прагнула розкрити зміст музики українських композиторів. А саме те, як вони використовували традиційні українські мотиви у своїх музичних композиціях.
Лекторка детально розказала про короткометражний анімаційний мультфільм “Шарфік” режисеркою якого є Карина Газізова, а композитор – відомий  Ігор Стецюк. Марина Юріївна використала цей мультфільм, щоб проілюструвати, що музика відіграє важливу роль у нашому сприйнятті. 

Очікуємо вас на нових лекціях!

Поширити