Проведено другу лекцію на тему заїкання у дітей та підлітків

Проведено другу лекцію на тему заїкання у дітей та підлітків

36

Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації на тему «Сучасні підходи до підтримки дітей з особливими освітніми потребами: комунікація, мовлення, поведінка» триває.

У межах підвищення кваліфікації відбулася чергова лекція, присвячена одній із актуальних тем логопедії — «Заїкання у дітей та підлітків: що потрібно знати педагогам, батькам та самій дитині про ризики та прояви порушення?».

Матеріал учасникам представив Козинець Олександр Володимирович, кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри логопедії та логопсихології Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Лектор поділився сучасними науковими даними та практичними рекомендаціями для педагогів і батьків, наголосивши на важливості раннього виявлення та правильної комунікативної підтримки дітей із цією мовленнєвою особливістю.

Під час лекції Олександр Козинець пояснив, що заїкання — це складне нейромоторне мовленнєве порушення, яке виникає через поєднання генетичних, нейрофізіологічних та психоемоційних чинників. Він окреслив основні прояви порушення: повтори звуків чи складів, мовленнєві зупинки, напруження м’язів, а також супровідні рухи та тенденцію уникати мовлення.

Лектор наголосив на факторах ризику, які можуть поглиблювати заїкання: стрес, тиск з боку дорослих, критика, надмірні мовленнєві навантаження та негативна реакція однолітків. Особливу увагу він приділив поширеним міфам — зокрема, що дитина «переросте» проблему або що її потрібно змушувати говорити повільніше.

Також були надані ключові рекомендації для педагогів і батьків: створювати спокійну комунікативну атмосферу, не перебивати дитину, уникати оцінювальних фраз, діяти в партнерстві з логопедом і допомагати дитині формувати впевненість у власному мовленні.

Запрошуємо на наступну лекцію, яка відбудеться 25 листопада о 14:30.

Поширити