Завершальна лекція у межах підвищення кваліфікації щодо підтримки дітей з особливими освітніми...

Завершальна лекція у межах підвищення кваліфікації щодо підтримки дітей з особливими освітніми потребами

22

Сьогодні успішно завершилося Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації на тему «Сучасні підходи до підтримки дітей з особливими освітніми потребами: комунікація, мовлення, поведінка», організоване Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова за підтримки Центру українсько-європейського наукового співробітництва.

Завершальною подією стала лекція на тему: «Сенсорна інтеграція: розуміння причин дитячої поведінки і шляхи подолання труднощів».

Спікером виступила Кульбедюк Анастасія Юріївна, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, спеціальний психолог, дефектолог.

Анастасія Кульбедюк зосередила увагу на ключових аспектах сенсорної інтеграції як механізму формування поведінкових реакцій дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, вона:

  • пояснила, як мозок дитини обробляє сенсорну інформацію та чому порушення цього процесу призводять до гіпер- або гіпочутливості;
  • охарактеризувала типові поведінкові прояви дітей із сенсорними труднощами — уникання дотиків, гучних звуків, складнощі у взаємодії з однолітками, імпульсивність або, навпаки, загальмованість;
  • надала практичні рекомендації щодо організації підтримувального освітнього середовища;
  • представила ефективні інструменти сенсорної корекції, які педагоги можуть застосовувати у повсякденній роботі;
  • наголосила на важливості командної взаємодії між педагогами, психологами, батьками та іншими фахівцями.

Лекторка підкреслила, що сенсорна інтеграція — це не просто модна концепція, а науково обґрунтований підхід, який допомагає зрозуміти причини багатьох поведінкових реакцій дитини та сформувати ефективні стратегії їх подолання.

Завершення програми підтвердило, що інклюзивна освіта потребує постійного професійного розвитку педагогів, а такі заходи є вагомим внеском у розбудову сучасної та чутливої до потреб кожної дитини освітньої системи.

Поширити